Ştiri

GR4-e1405443909362 (1)

Reguli de aur pentru o alimentaţie sănătoasă – nr. 3

Regula nr. 3: Găsiţi echilibrul şi scăpaţi de sentimentul de vinovăţie

Uneori viaţa pare un şir nesfârşit de zile de naştere, cine şi petreceri cu consum de alcool. De fiecare dată vă reproşaţi că aţi cedat şi aţi mâncat acea felie de tort de ciocolată sau că aţi exagerat cu cartofii prăjiţi şi cu aperitivele. Însă în loc să vă reţineţi şi să nu mai mâncaţi nimic în următoarele 24 de ore, învăţaţi cum să compensaţi fără sentimentul de vinovăţie.

Golden-Rules-for-Healthy-Eating-4-1024x682

Sentimentul de vinovăţia nu vă duce nicăieri

Eliberaţi-vă de vină! Dacă tehnica de a compensa pentru masa la care aţi exagerat implică să consumaţi o săptămână întreagă numai supă de legume, vă supuneţi organismul unui stres. Cu cât treceţi mai des de la exces la privaţiuni, cu atât mai mult organismul asimilează grăsimi. Acesta învaţă rapid că fiecare exces este urmat de înfometare, astfel că păstrează tot – pentru orice eventualitate! Drept rezultat, organismul dumneavoastră are o tendinţă mai accentuată de a asimila grăsimi care apoi vor fi greu de eliminat.
Adoptaţi o atitudine pozitivă – bucuraţi-vă de ceea ce mâncaţi şi compensaţi pentru excese cât mai blând posibil. Când vă aşezaţi la masă pentru a savura preparate delicioase sau cedaţi tentaţiei unei prăjituri cu frişcă, bucuraţi-vă de fiecare înghiţitură, fără vinovăţie. Apoi aveţi mai multă grijă în următoarele zile, consumând mai puţine grăsimi şi carbohidraţi cu ardere rapidă, fără a le evita însă în totalitate. Asiguraţi-vă că veţi consuma un mic dejun echilibrat, alegând carne slabă şi legume verzi la prânz şi mâncaţi un măr dacă simţiţi nevoia unei gustări înainte de cină. Pentru a pierde în greutate, beţi apă toată ziua şi faceţi exerciţii fizice – folosiţi scările, faceţi o plimbare sau mergeţi la înot!
Sfat important: ţineţi întotdeauna nişte legume în congelator, deoarece vor fi utile când nu aveţi timp de gătit. Câteva minute în oala sub presiune şi sunt gata!